4 februari 2014

Spinazie-champignon omelet

Sinds ik weer wat meer volgens de regels van GOK eet, eet ik ook weer wat vaker een lekker omelet. Eieren zijn erg laag in de koolhydraten en zo dus ideaal voor een lunch. 
Sowieso hou ik erg van omelet, het is erg lekker, je kan eindeloos variëren, je zit er lang vol van en ook hou ik van een warme lunch.

Dit omelet maakte ik op een zaterdagmiddag voor ons samen en smaakte zeker naar meer en vaker!
Van een lieve vriendin die geen varkensvlees eet, kreeg ik de tip om in plaats van spekjes, runderrookvlees uit te bakken. Dat maar gelijk eens geprobeerd en ik kan het jullie van harte aanbevelen.


Recept Spinazie-champignon omelet
2 personen

4 eieren
scheutje melk
6 plakjes runderrookvlees
1 rode ui
2 flinke handen spinazie
100 gram kastanje champignons
boter
evt wat kaas

Snijd de champignons en rode ui in plakjes.
Snijd de runderrookvlees in reepjes.
Verhit wat boter in een koekenpan en bak hier in het runderrookvlees uit.
Voeg wat boter toe en bak ook de uien en champignons mee.
Als laatst voeg je de handen spinazie toe.
Bak de spinazie tot het goed geslonken is.
Haal het spinazie-champignon mengsel uit de pan en bewaar het bv op een bordje.
Kluts de eieren per 2 met een scheutje melk los.
Verhit een koekenpan met wat boter en schenk hier het ei bij.
Verdeel over het de helft van het spinazie-champignon mengsel over het ei, nog voor de bovenkant gestold is.
Als de bovenkant grotendeels gestold is, draai je het omelet om en bak je de andere kant ook goudbruin en gaar.
Je zou er voor kunnen kiezen om nu wat plakjes kaas op het omelet mee te laten smelten.
Breng op smaak met wat peper en zout....

.... en eet smakelijk!

Eet je nou erg graag brood en denk je niet zonder te kunnen.... Neem er dan een paar snedes volkoren brood bij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten